Artikkelit

01.03.2021

Myynti meni verkkoon

Juoksukengät, täytekakku ja viikon ruokaostokset. Monet asiakkaasi ovat varmasti huomanneet, että verkosta voi ostaa nykyään lähes mitä vain. Oletko ajatellut, että tulevaisuudessa sieltä voisi ostaa myös sinun yrityksesi tarjoamia tuotteita ja palveluita?


Viimeinen vuosi on ollut verkkokaupalle kulta-aikaa, sillä koronaviruksen aiheuttamat rajoitukset ovat siirtäneet ostamisen verkkoon. Sekä verkkokaupan kävijämäärät että myynti ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti ja monissa tapauksissa ne ovat kannatelleet myös kivijalkakauppoja.

Koronaviruksellakin on oma roolinsa verkkokaupan suosion kasvussa, mutta todellisuudessa verkosta ostaminen on lisääntynyt huomattavasti jo useiden vuosien ajan. Nopean digiloikan ansiosta nyt vain yhä useampi kuluttaja on huomannut, miten helppoa ja vaivatonta omalla kotisohvalla shoppailu on.

Sitä, miten kauan vallitseva poikkeustilanne kestää, on vaikea ennustaa. Mutta se on erittäin todennäköistä, että ihmisten ostokäyttäytyminen tulee muuttumaan pysyvästi.

Nyt jos koskaan on hyvä hetki miettiä, olisiko yrityksesi mahdollista myydä tarjoamianne tuotteita ja palveluita myös verkossa?


Muista käyttäjäystävällisyys

Samalla kun verkosta ostaminen on lisääntynyt, myös erilaiset verkkokaupparatkaisut ovat kehittyneet aimo harppauksin eteenpäin. Tarvitset sitten kaupan, jossa voit myydä muutamaa tuotetta, tai kokonaisvaltaisemman ratkaisun, verkkokauppa-alustoja on nykyään tarjolla moniin eri tarpeisiin ja budjetteihin.

Se, millainen ratkaisu juuri sinun yrityksellesi sopii, on hyvä miettiä yhdessä asiantuntijan kanssa. Näin voidaan varmistaa, että verkkokaupastasi tulee käyttäjäystävällinen, toimintavarma sekä ennen kaikkea tuottava.

Poikkeuksellisen viime vuoden takia monilla yrittäjillä on ollut kiire saada verkkokauppa pystyyn ja myynti rullaamaan. Verkkokauppa kuitenkin myy ja edustaa yritystä vuorokauden ympäri jokaisena päivänä vuodessa, joten sen suunnittelemiseen ja rakentamiseen kannattaa panostaa.


Panosta näkyvyyteen

Hyvä verkkokaupparatkaisu ei kuitenkaan auta, jos asiakkaat eivät löydä kauppaasi netin syövereistä. Siksi on tärkeää huolehtia myös hakukonenäkyvyydestä ja markkinoinnista.

Verkkokaupan markkinointi on pitkäjänteistä ja suunnitelmallista tekemistä. Tehokas ja tuottava digimarkkinointi edellyttää jatkuvaa kokeilua, seurantaa ja uuden opettelua. Monilla aloilla hakukone- ja somenäkyvyydestä on kova kilpailu ja siksi oman verkkokaupan näkyvyyttä on hyvä lisätä myös maksullisella markkinoinnilla.

Mitä enemmän verkkokauppaan saa kävijöitä, sitä useampi heistä todennäköisesti myös ostaa ja tuottaa rahaa yrityksen kanssaan. Parhaimmassa tapauksessa verkkokauppa lisää kivijalkaliikkeen näkyvyyttä tuoden myös sinne lisää asiakkaita.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että mikään verkkokauppa ei ole koskaan täysin valmis. Maailma ympärillämme muuttuu vauhdilla ja myös verkkokauppaa on syytä kehittää tasaisin väliajoin. Mikään hetken huuma ja pelastus verkkokauppa ei siis ole, mutta johdonmukaisella tekemisellä siitä voi tulla tärkeä ja kannattava osa yrityksesi toimintaa.

 

Top 5 – nämä kannattaa huomioida verkkokauppaa perustettaessa

  1. Sopivan verkkokauppa-alustan valinta. Halutaanko kauppaa ylläpitää itse vai luotetaanko valmiiksi ylläpidettyyn palveluun? Tarvitaanko toiminnanohjausjärjestelmä?
  2. Tuotepuun rakentaminen. Miten kaupasta saadaan selkeä ja asiakasystävällinen?
  3. Näkyvyys. Löytävätkö asiakkaat verkkokauppaasi? Nouseeko kauppasi esimerkiksi Googlen orgaanisissa hauissa? Pitäisikö tehdä maksullista markkinointia?
  4. Miten erotut kilpailijoistasi? Jääkö brändisi ja mainoskampanjasi asiakkaiden mieleen? Antavatko tuotekuvat- ja kuvaukset tarpeeksi tietoa?
  5. Seuranta ja kehittäminen. Saatko kaupastasi tarpeeksi analytiikkaa ja dataa kehittämisen tueksi?


 
 
 
 

Muista seuraava tapahtumamme!

21.09.2021
klo 17:00

Game of ideas III - Yritysideakilpailu (haku 2.8. asti)

 

 
 

Ota yhteyttä

Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.

 






 
 

Jätä tämä tyhjäksi


 
 

Liity postituslistalle

 

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava

› Näytä kartalla

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 

ONLINE-AJANVARAUS

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 

Keuke, Development Centre Ltd. Helsinki Region North, aims to create growth for the region thorough counselling and supporting local businesses. Our services include for example:

Our clients, local SME′s, have insofar been exceedingly satisfied with our services, and we strive to keep it that way.

Keuke is owned by seven municipalities in Central Uusimaa: Kerava, Järvenpää, Tuusula, Nurmijärvi, Pornainen, Sipoo and Karkkila and our services are free of charge for our clients.

Helsinki Region North, Central Uusimaa, has an excellent logistic position at the border of the best markets. It is part of the Helsinki metropolitan area and is the gateway to Finnish, European and Eastern markets, such as Russia and the Baltic countries.

Our Contact details:
Address: Puuvalonaukio 2D, 2rd floor
Kerava

Tel: +35850 341 3210

Keuke, Utvecklingscentret för Mellersta Nyland, är ett företagsrådgivningsbolag som ägs av sju kommuner i Mellersta Nyland. Vi sträver efter att skapa tillväxt på området genom att stöta och rådda små och medelstora företag i till ex. följande frågor:

Utöver dessa tjänster, organiserar vi också flera större evenemang och utbildningar om året med varierande tema inom affärslivet.

Keukes rådgivningstjänster är kostnadsfria och betjänar företag som är verksamma i våra ägarkommuner: Borgnäs, Högfors, Kervo, Nurmijärvi, Sibbo, Träskända och Tusby.

Våra kunder har såtillvida varit väldigt nöjda med våra tjänster och vi kämpar för att det kommer att vara så också i framtiden.

Ytterligare information:

Elina Duréault, företagsrådgivare
gsm 050 3668 588

Elina Pekkarinen, verkställande direktör
gsm 050 549 2213

E-post: förnamn.efternamn(at)keuke.fi

SIBBO

Sibbo är en snabbt växande tvåspråkig kommun som ligger på ca 25 km:s avstånd från Helsingfors och Borgå och är en del av huvudstadsregionens ekonomi- och pendlingsregion. Sibbos läge invid Lahtis och Borgå motorvägar är logistiskt sett utmärkt. Man når Helsingfors-Vanda flygplats samt Nordsjö hamn under en halv timme.

Sibbo kommun säljer företagstomter på Lönnbacka företagspark och Bastukärr logistikområde.

Bastukärr arbetsplatsområde omfattar ett område på ca 230 hektar invid Kervovägen. Området lämpar sig väl för logistikfunktioner som kräver stort utrymme. Även serviceföretag kan etablera sig på området.

Lönnbacka företagsparkets arbetsplatsområden är beläget invid Mårtensbyvägen mellan Nickby och Tallmo. Det finns lediga företagstomter på området.

Lediga företagstomter och lokaliteter:
http://www.sipoo.fi/se/service/bygga_och_bo/tomter_till_salu
http://www.sipoo.fi/se/kartor