Sisältöön »
 

Artikkelit

13.04.2022

5 postausideaa someen

Kun olet ottanut somen haltuun yrityksesi yhdeksi markkinointi- ja brändäyskanavaksi, seuraava askel on luoda somekanavalle sisältöä. Tärkeintä somessa on säännöllisyys ja aktiivisuus. Ei niinkään täydellisten ja loppuun hiottujen postausten tekeminen.

Mutta mitä postata someen? Tämä aiheuttaa useimmille meistä toisinaan päänvaivaa. Olemme varmasti jokainen välillä tilanteessa, jossa postausideat someen ovat hukassa. Tässä sinulle 5 helppoa ja toimivaa postausideaa somekanavallesi:

1. Esittele yrityksesi ja itsesi

Tee postaus, jossa kerrot omin sanoin kuka olet, milloin olet perustanut yrityksesi, miksi yrityksesi on olemassa ja miten voit auttaa seuraajiasi. Somessa yleensä parhaiten reaktioita keräävät kasvokuvat, joten anna kasvojesi rohkeasti näkyä yrityksesi somekanavalla. Näin yrityksesi on myös helpommin lähestyttävä ja inhimillinen.

2. Kuvaa päiväsi IG-tarinoihin

Kuvaa Instagramin tarinoihin lyhyitä videoita tyypillisestä työpäivästäsi. Näin seuraajasi saavat kuvan, että he tuntevat sinut ja yrityksesi paremmin. Tuttuuden tunne lisää seuraajien luottamusta yritystäsi kohtaan. Tarinoissa rennompi ote toimii paremmin kuin siloteltu ja käsikirjoitettu sisältö. Anna luovuutesi kukkia!

3. Vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin

Luo julkaisu, jonka kuvatekstissä pyydät esittämään sinulle kysymyksiä. Tämä on oiva tapa saada julkaisuusi lisää reaktioita. Mitä enemmän julkaisullasi on reaktioita, sitä kiinnostavammaksi tiliksi Instagram tilisi luokittelee. Kysymykset lisäävät vuorovaikutteisuutta sekä herättävät kiinnostusta yritystäsi kohtaan. Kokeile kysymysten esittämistä myös Instagramin tarinoissa.

4. Jaa hauska fakta itsestäsi

Usein somessa annamme yrityksestämme ja itsestämme hieman silotellumman kuvan. Joskus on hyvä idea rikkoa tätä siloteltua kuvaa ja jakaa yllättäviä sekä hauskoja faktoja. Tämä onkin hyvä keino erottautua siloteltujen postausten seasta ja saada lisää näkyvyyttä sekä luoda yhteyttä seuraajiin. Hauskoja faktoja on hyvä listata etukäteen muistiin, jotta ne muistuvat mieleen tarvittaessa. Tässä toimii parhaiten rento ja humoristinen ote. Älä otakaan itseäsi liian vakavasti.

5. Behind the scenes -materiaali

Tämä tarkoittaa, että jaat materiaalia siitä, mitä tapahtuu kulissien takana. Voit ottaa kuvia työpisteestäsi sekä näyttää missä ja miten teet töitä. Voit kuvata lyhyitä videoita siitä, miten valmistaudut työtehtävääsi tai miten yrityksesi tuote syntyy valmiiksi. Eli mitä tapahtuu somekanavan ja kuvien takana. Kulissien takainen materiaali on hyvä pitää mieluummin realistisena kuin siloteltuna. Seuraajasi pääsevät tutustumaan yritykseesi ja myös sinuun paremmin. Uskalla tuoda aito persoonallisuutesi näkyville!

Haluatko sprarrausta digimarkkinointiin ja somen hallintaan? Varaa aika maksuttomaan neuvontatapaamiseen. 

 
 
 

Muista seuraava tapahtumamme!

24.04.2024
klo 17:00

Kutsu: Keuken myynti- ja markkinointi-ilta: Myyntiä digitaalisessa maailmassa analogisille ihmisille

 

 

 
 

Ota yhteyttä

Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.

 

Sijaintikartta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava

Näytä kartalla »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 

Online-ajanvaraus

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 
Tuotteita korissa: 0  / Varaa aika »  / Tyhjennä kori