13.04.2022
Kun olet ottanut somen haltuun yrityksesi yhdeksi markkinointi- ja brändäyskanavaksi, seuraava askel on luoda somekanavalle sisältöä. Tärkeintä somessa on säännöllisyys ja aktiivisuus. Ei niinkään täydellisten ja loppuun hiottujen postausten tekeminen.
Mutta mitä postata someen? Tämä aiheuttaa useimmille meistä toisinaan päänvaivaa. Olemme varmasti jokainen välillä tilanteessa, jossa postausideat someen ovat hukassa. Tässä sinulle 5 helppoa ja toimivaa postausideaa somekanavallesi:
Tee postaus, jossa kerrot omin sanoin kuka olet, milloin olet perustanut yrityksesi, miksi yrityksesi on olemassa ja miten voit auttaa seuraajiasi. Somessa yleensä parhaiten reaktioita keräävät kasvokuvat, joten anna kasvojesi rohkeasti näkyä yrityksesi somekanavalla. Näin yrityksesi on myös helpommin lähestyttävä ja inhimillinen.
Kuvaa Instagramin tarinoihin lyhyitä videoita tyypillisestä työpäivästäsi. Näin seuraajasi saavat kuvan, että he tuntevat sinut ja yrityksesi paremmin. Tuttuuden tunne lisää seuraajien luottamusta yritystäsi kohtaan. Tarinoissa rennompi ote toimii paremmin kuin siloteltu ja käsikirjoitettu sisältö. Anna luovuutesi kukkia!
Luo julkaisu, jonka kuvatekstissä pyydät esittämään sinulle kysymyksiä. Tämä on oiva tapa saada julkaisuusi lisää reaktioita. Mitä enemmän julkaisullasi on reaktioita, sitä kiinnostavammaksi tiliksi Instagram tilisi luokittelee. Kysymykset lisäävät vuorovaikutteisuutta sekä herättävät kiinnostusta yritystäsi kohtaan. Kokeile kysymysten esittämistä myös Instagramin tarinoissa.
Usein somessa annamme yrityksestämme ja itsestämme hieman silotellumman kuvan. Joskus on hyvä idea rikkoa tätä siloteltua kuvaa ja jakaa yllättäviä sekä hauskoja faktoja. Tämä onkin hyvä keino erottautua siloteltujen postausten seasta ja saada lisää näkyvyyttä sekä luoda yhteyttä seuraajiin. Hauskoja faktoja on hyvä listata etukäteen muistiin, jotta ne muistuvat mieleen tarvittaessa. Tässä toimii parhaiten rento ja humoristinen ote. Älä otakaan itseäsi liian vakavasti.
Tämä tarkoittaa, että jaat materiaalia siitä, mitä tapahtuu kulissien takana. Voit ottaa kuvia työpisteestäsi sekä näyttää missä ja miten teet töitä. Voit kuvata lyhyitä videoita siitä, miten valmistaudut työtehtävääsi tai miten yrityksesi tuote syntyy valmiiksi. Eli mitä tapahtuu somekanavan ja kuvien takana. Kulissien takainen materiaali on hyvä pitää mieluummin realistisena kuin siloteltuna. Seuraajasi pääsevät tutustumaan yritykseesi ja myös sinuun paremmin. Uskalla tuoda aito persoonallisuutesi näkyville!
Haluatko sprarrausta digimarkkinointiin ja somen hallintaan? Varaa aika maksuttomaan neuvontatapaamiseen.
24.04.2024
klo 17:00
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi