Sisältöön »
 

Artikkelit

12.10.2022

Maksullisen digimarkkinoinnin mahdollisuudet

Digimarkkinoinnista on tullut oleellinen osa yrityksien mainostamista. Ei ihme, sillä ihmiset viettävät paljon aikaa netissä. Tämä on vaikuttanut merkittävästi myös siihen, miten ja mistä ihmiset ostavat tuotteita. Yrityksen on hyvä olla siellä, missä asiakkaatkin. Digimarkkinoinnin mahdollisuuksia kannattaa hyödyntää niin yrityksen myynnin kuin näkyvyyden kasvattamisessa.

Miksi maksettua näkyvyyttä?

Digimarkkinointi on tapa muodostaa yhteys potentiaalisiin asiakkaisiin ja herättää heidän mielenkiintonsa niin verkossa kuin muissakin digitaalisissa kanavissa. Ajatuksena on olla näkyvä digitaalisilla alustoilla sekä hallita ja kasvattaa yrityksen digitaalista näkyvyyttä.

Kävijöitä ja näkyvyyttä voi saada joko orgaanisesti eli ei maksetusti tai maksetun mainonnan avulla. Etenkin kun näkyvyyttä ja myyntiä halutaan kasvattaa, on hyvä ajatus ostaa mainontaa. Maksettua mainontaa voi tehdä sekä verkossa että somessa. On hyvä tiedostaa, että etenkin somessa maksetun mainonnan merkitys on kasvanut vuosi vuodelta ja orgaanista näkyvyyttä on vähennetty. Maksetulla mainonnalla saakin varmemmin haluttuja tuloksia.

Ostetun näkyvyyden työkalut verkossa ja somessa

 Googlella on laajat verkostot, joten on luonnollista hyödyntää Googlen tarjoamaa työkalua myynnin   tehokeinona. Hyvä työkalu maksettuun mainontaan on Googlen Display -verkosto, joka tavoittaa yli 90% verkon käyttäjistä. Googlen Display -verkosto auttaa löytämään oikean yleisön kohdistusvaihtoehdoilla. Voit kohdistaa viestiäsi hyvinkin tarkasti. Kohdistamisen avulla viestisi näkyy potentiaalisille asiakkaille oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.

Myös sosiaalisen median verkostot tarjoavat toimivia työkaluja maksettuun markkinointiin. Ennen kaikkea ne auttavat yritystäsi saamaan enemmän näkyvyyttä tehokkaasti. Somen verkostot tarjoavat kohdistettuja mainoksia perustuen kerättyyn käyttäytymistietoon. Facebook-pikseli on somemaailman eli Facebook- ja Instagram-mainonnan kulmakivi. Ilman Facebook-pikseliä voi mainostaa aivan kuten voi mainostaa ilman verkkomarkkinoinnin työkalujakin, mutta silloin jättää hyödyntämättä valtavan potentiaalin mainosten optimoinnissa, kohdentamisessa ja mitattavuudessa.

Digitaalisen mainonnan hyödyt

Tärkein etu maksetussa mainonnassa on työkalujen avulla saatu näkyvyyden tarkka kohdentaminen. Sinun ei tarvitse summamutikassa arvailla, mikä toimii vaan voit määrittää hyvin tarkasti sen, kuka viestisi näkee. Oikean kohderyhmän valinta tekee viestistäsi moninkertaisesti tehokkaamman. Näin saat viestisi näkyville myös sellaisille ihmisille, joita et muuten olisi löytänyt.

Facebook-pikselin avulla voit seurata verkkosivujesi tapahtumia ja sitä, miten asiakkaat käyttäytyvät siellä. Se kerää sinulle dataa ja kerätyn datan avulla voit mm. houkutella uusia yleisöjä. Pystyt myös mittaamaan mainontasi tuoton. Työkalujen keräämän datan avulla pystyt suunnittelemaan ja kohdentamaan markkinointiasi tarkemmin sekä tuottavammin.

Digitaalisella mainonnalla saa melko huokealla hyviä tuloksia aikaan. Tämä toki vaatii hieman työtä, jotta saat selkeitä tuloksia siitä, millainen viesti ja millaiselle kohderyhmälle se toimii parhaiten. Hyvä vinkki on kokeilla erilaisia mainoksia pienemmillä summilla ja sen jälkeen katsoa, mikä tapa toimii juuri sinun yrityksesi kannalta. Seuraa siis statistiikkaa ja tee muutoksia sekä parannuksia tämän pohjalta. Satsaa siihen tapaan, joka tuottaa parhaiten haluttua tulosta.

Valjasta some ja verkko toimimaan yhdessä

Maksettu mainonta saattaa houkutella ostohalukkaan asiakkaan eli kuuman liidin ovesta sisään, mutta se ei vielä itsessään tuo rahaa yrityksesi tilille. Mainonta on riippuvaista siitä, että kaupat viedään loppuun muualla. Mainos on houkutin, joka ohjaa asiakkaan oikeaan paikkaa tekemään halutun toimenpiteen, kuten esim. ostoksen. Kaikkien yrityksesi kanavien pitääkin pelata yhteen ja työskennellä saman tavoitteen eteen. Verkkosivujesi ja somekanaviesi keskustelu toisiaan tukien on olennaista.

Panostakin digikanaviesi sujuvaan vuoropuheluun. Jos mainosteksti antaa ymmärtää jotain, sivu johon mainoksen klikkaus johtaa, tulee olla linjassa mainoksen lupauksen kanssa. Mainoksen klikkaus johtaa laskeutumissivulle, joka usein tarkoittaa yrityksen nettisivua. Laskeutumissivulta tulee löytyä mainoksessa luvattu asia. Muutoin asiakas poistuu sivuiltasi ja sinä olet maksanut turhasta klikkauksesta. Mainos houkuttelee ja kannustaa klikkaamaan kohti tavoitetta eli vaikkapa ostoa. Varsinainen haluttu toimi tapahtuu esim. yrityksen nettisivuilla. Tämän polun tulee olla mahdollisimman vaivaton ja toimiva asiakkaalle. Satsaa toimivaan ostopolkuun.

Uudelleenmarkkinointi

Sekä maksetun verkkomainonnan että somemainonnan yksi suuri etu on niiden hyvä käytettävyys uudelleenmarkkinoinnissa. Mikä olisikaan tehokkaampaa ja järkevämpää kuin kohdistaa markkinointia uudellaan sellaisiin asiakkaisiin, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan.

Varmista, jotta mainoksesi näytetään oikeille ihmisille. Muokkaa viestisi tukemaan tavoitettasi. Facebook-pikselin avulla voit luoda mukautettuja kohderyhmiä verkkosivuvierailijoistasi, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan. Google Displayn avulla voit näyttää yrityksesi mainoksen aiemmin nettisivuillasi käyneille sellaisella sivustolla, joka ei liity yrityksesi toimialaan. Näin voit tavoittaa laajemmin asiakkaitasi sekä pitää palvelusi ja yrityksesi jo kiinnostuneiden asiakkaiden mielissä. Mainostaminen on toistoja ja mitä useimmin yrityksesi nähdään, sitä todennäköisemmin saat myös myyntiä.

Eriytä markkinointia

Maksetun markkinoinnin hyöty korostuu myös siinä, että jokainen julkaisusi ei voi yhtä aikaa olla   kanssakäymiseen rohkaiseva ja samalla markkinoida tuotteitasi. Siksi on järkevämpää ostaa näkyvyyttä ja käyttää toimivia työkaluja myyntisi kasvattamiseen. Ostetun mainonnan hinta on myös suhteellisen halpa etenkin, jos sitä vertaa muihin vaihtoehtoihin. Näkyvyyden ostaminen on halvempaa kuin saman näkyvyyden saaminen omalla työllä. Ostetun markkinoinnin edut voivatkin olla moninaiset ja alkuun päästyäsi, voit säästää työaikaasi.

 
 
 

Muista seuraava tapahtumamme!

14.05.2024
klo 17:00

KUTSU: Keuken tekoälyilta: Järkipuhetta ja keinoja hyötyä tekoälystä

 

 

 
 

Ota yhteyttä

Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.

 

Sijaintikartta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava

Näytä kartalla »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 

Online-ajanvaraus

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 
Tuotteita korissa: 0  / Varaa aika »  / Tyhjennä kori