21.11.2022
Kaksi kolmesta Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n (Keuke) asiakkaasta kertoo, että oman yrityksen hanke on toteutunut nopeammin Keukesta saadun neuvonnan avulla. Lähes kaikki (97%) Keuken asiakkaat kertoivat saaneensa apua juuri niihin asioihin, joihin hakikin. Keukelta saatu neuvonta on vahvistanut yrittäjän omia suunnitelmia ja suurin osa on kokenut saaneensa apua enemmän kuin osasi odottaa.
Tämä tulee esille Keuken vuoden 2022 asiakastyytyväisyyskyselystä. Siihen vastasi 148 yrittäjää tai yrityksen edustajaa, jotka ovat olleet Keuken asiakkaana kuluneen vuoden aikana.
– On ilahduttavaa todeta, että yritysten kehittämishankkeet toteutuvat nopeammin Keukelta saadun neuvonnan ja sparrauksen avulla. Vaikutusten kannalta tulos on koko kyselyn merkittävimpiä, sillä juuri onnistuneiden kehittämishankkeiden avulla yritykset kasvavat, vahvistuvat ja kansainvälistyvät, kertoo Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
Keuken palvelujen suositteluprosentti on huikea 98. Myös Keuken asiantuntijoiden asiantuntevuus, ripeys ja palveluhalukkuus saivat kaikki kouluarvosana-asteikolla reilusti yli yhdeksän keskiarvon.
Asiakastyytyväisyyskyselyssä kysyttiin myös mihin asioihin vastaajat olivat hakeneet Keukesta neuvoa. Eniten eli 44 prosenttia vastanneista haki neuvontaa liiketoiminnan arviointiin ja strategian tekemiseen.
– Tämä on hyvä luku, sillä se kertoo, että liiketoimintaa ei pyöritetä vuosikausia samalla vanhalla mallilla. Yrittäjät ymmärtävät, että toimintaympäristön muuttuessa, on muututtava mukana. Strategian tekeminen auttaa myös varautumaan erilaisiin toimintaympäristö häiriöihin ja kriiseihin, Elina Pekkarinen toteaa.
Omistajanvaihdosasioissa oli selvää kasvua edelliseen vuoteen verrattuna. Vastanneista 14 prosenttia kertoi hakeneensa apua yrityskaupan tai omistajanvaihdoksen suunnitteluun. Vuotta aikaisemmin luku oli seitsemän prosenttia.
– Omistajanvaihdosten ajankohtaisuudesta ja tärkeydestä on viestitty nyt vuosikausia. Yrittäjiä eläköityy suuria määriä kiihtyvällä tahdilla ja näille yrityksille olisi tärkeää löytää jatkajat. Olemassa olevilla yrityksillä on kuitenkin aina valmis asiakaskunta ja paikka markkinassa, eikä niitä kannata hukata.
Tutustu Keuken vuoden 2022 asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksiin kokonaisuudessaan täällä.
Keuke on paikallinen kuntien omistama kehittämisyhtiö, joka auttaa keskiuusmaalaisia yrityksiä kehittymään ja kasvamaan Järvenpään, Karkkilan, Keravan, Nurmijärven, Pornaisten, Sipoon ja Tuusulan alueilla. Neuvomme ammattitaidolla kaikissa yritystoimintaan liittyvissä asioissa, esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin aktivoimisessa, talous- ja rahoituskysymysten läpikäynnissä, investointien suunnittelussa, yhteistyökumppaneiden löytämisessä, kansainvälistymisessä ja omistajanvaihdoksissa.
Lisätietoja: Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213. www.keuke.fi. Löydät meidät myös Facebookista, Instagramista, Youtubesta ja LinkedInistä.
07.06.2023
klo 08:30
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi