19.11.2024
Joka viides asiakas tulee Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n (Keuke) palvelujen pariin toisen yrittäjän tai ystävän suosittelemana. Luku on kasvanut reilusti edellisestä vuodesta, jolloin kollegan suosituksesta kertoi tulleensa 11 prosenttia asiakkaista. Tämä käy ilmi Keuken asiakastyytyväisyyskyselystä.
Keuken palvelujen pariin tullaan monesta eri lähteestä: digitaalisten kanavien kautta, kunnan suosittelemana tai viranomaisen ja pankin ohjauksesta. Lähes puolelle (45 %) asiakkaista Keuke oli entisestään tuttu toimija.
– Viime vuonna vanhojen asiakkaiden osuus kyselyssä oli selvästi suurempi, 57 prosenttia. Kuluneen vuoden aikana yhä useampi yrittäjä ja yritys on löytänyt Keuken palvelut ja meille täysin uusien asiakkaiden määrä on kasvanut, toteaa Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
– Yrittäjäkollegan suosittelu on arvokkain tyytyväisyyden osoitus. Se tarkoittaa, että suosittelija on saanut meiltä niin hyvää palvelua, että on kertonut siitä aktiivisesti eteenpäin.
Kyselyssä 95 prosenttia vastaajista ilmoitti olevansa valmis suosittelemaan Keukea toisille yrityksille.
Keukesta haettiin eniten neuvontaa markkinointiin (40%) sekä myyntiin ja asiakashankintaan (29%). Kärjessä olivat myös osaamisen kehittäminen (25%) ja talousasiat (25%).
– Kaupankäynnin digitaalisuus luo entistä enemmän mahdollisuuksia yrityksille, mutta samalla kilpailu kiristyy. Yrityksen on osattava paitsi erottua markkinassa, niin myös paneutua yhä paremmin asiakkaan eli oman kohderyhmän tuntemiseen, Elina Pekkarinen kertoo.
Tyytyväisimpiä Keuken asiakkaista olivat ne yritykset, joilla on selkeä halu ja tahto kasvattaa yritystä.
– Kasvuyritykset tietävät, mihin asioihin tarvitsevat neuvoja ja sparrausta. Heillä on myös realistiset odotukset neuvontapalveluille ja he ymmärtävät oman panostuksensa merkityksen.
Asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan 75 prosenttia vastanneista kertoi saaneensa enemmän apua, mitä osasi odottaa. Vastanneista 91 prosenttia kertoi saaneensa apua juuri niissä asioissa, joihin apua hakikin.
Keuken asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin verkkokyselynä ja siihen vastasi 170 viimeisen vuoden aikana Keuken palveluja käyttänyttä yrityksen edustajaa.
Keuke on paikallinen kuntien omistama kehittämisyhtiö, joka auttaa keskiuusmaalaisia yrityksiä kehittymään ja kasvamaan Järvenpään, Karkkilan, Keravan, Nurmijärven, Pornaisten, Sipoon ja Tuusulan alueilla. Neuvomme ammattitaidolla kaikissa yritystoimintaan liittyvissä asioissa, esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin aktivoimisessa, talous- ja rahoituskysymysten läpikäynnissä, investointien suunnittelussa, yhteistyökumppaneiden löytämisessä, kansainvälistymisessä ja omistajanvaihdoksissa.
Lisätietoja: Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213. www.keuke.fi. Löydät meidät myös Facebookista, Instagramista, Youtubesta ja LinkedInistä.
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi