27.10.2015
Tiedote 27.10.2015
Hyvä kello kauas kuuluu
KEUKE PARANTAA ASIAKASTYYTYVÄISYYTTÄÄN VUOSI VUODELTA
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskuksesta (Keuke) on tullut tärkeä yrittäjien strateginen kumppani. Tämän johtopäätöksen voi tehdä uusimmasta Keuken asiakastyytyväisyystutkimuksesta, jossa kysyttiin Keuken palvelujen tunnettuutta, neuvonnasta koettua hyötyä, asiakaspalvelun asiantuntevuutta ja sitä, mihin asiaan yrittäjät neuvoja hakevat.
Kolmasosalle vastaajista Keuken palvelut olivat entuudestaan tuttuja. Kymmenes tuli Keuken juttusille yrittäjäkollegan suosituksesta ja toinen kymmenes oli saanut vinkin kunnasta. Viidesosa vastanneista tuli yritysneuvontapalveluverkoston, kuten työvoimatoimiston, Finnveran, ELY-keskuksen tai Uusyrityskeskuksen ohjauksella.
– Paras luku on kuitenkin se, että neljäsosa kertoi Keuken ottaneen yhteyttä yrittäjään. Olemme soitelleet todella aktiivisesti yrityksiä läpi ja kertoneet palveluistamme. Yrittäjät ovat ilahtuneita soitosta ja siitä, että heille on tarjolla neuvoja ja sparrausta, kertoo Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskuksen toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
Tutkimus toteutettiin nykymuodossa nyt neljännen kerran. Uusin tutkimus toteutettiin elokuun aikana sähköisenä Internet-kyselynä, ja se lähetettiin kaikille kesäkuun 2014 ja heinäkuun 2015 välisenä aikana Keukessa asioineille yritysasiakkaille. Asiakastyytyväisyys on näiden vuosien aikana noussut tasaisesti.
LIIKETOIMINTAA HALUTAAN KEHITTÄÄ
Eniten Keukelta haettiin neuvoja liiketoiminnan arviointiin ja strategian työstämiseen. Seuraavina tulevat markkinointi, myynti ja asiakashankinta sekä talous- ja rahoitusneuvonta. Selvässä nousussa ovat myös omistajanvaihdospalvelut.
– Markkinointi on aina neuvonnan kestosuosikkeja. Talous- ja rahoitusneuvonnassa näkyy uuden EU-ohjelmakauden rahoitustukien avautuminen hakuun. Liiketoiminnan strateginen kehittäminen on uusi nouseva trendi. Yrittäjät ymmärtävät, että liiketoiminnan pyörittäminen vaatii jatkuvaa kehitystyötä. Keukella on ilo olla siinä kehitystyössä mukana kumppanina, Pekkarinen toteaa.
Keukesta saatu neuvonta koettiin vastaajien keskuudessa arvokkaaksi ja hyödylliseksi. Vastaajista 86 prosenttia kertoi saaneensa apua juuri siihen asiaan, johon apua hakikin. Reilu 70 prosenttia totesi Keuken yritysneuvonnasta olleen konkreettista hyötyä liiketoiminnan kehittämisessä.
Keuken asiantuntijat saivat vastaajilta asiantuntijuudesta arvosanan 8,6 (arviointi 4–10) , ripeydestä 8,9 ja palveluhalukkuudesta 9,3. Lähes kaikki, 96 prosenttia, vastaajista on valmis suosittelemaan Keuken palveluja toisille yrittäjille.
Lisätietoja: Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213. www.keuke.fi
14.05.2024
klo 17:00
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi