24.10.2016
Tiedote 24.10.2016
Keuke vastaa tarpeeseen
NEUVONNASTA ISO HYÖTY YRITYKSEN KEHITTÄMISESSÄ
Yhä useampi yritys kokee, että Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskuksesta (Keuke) saadusta neuvonnasta on merkittävä hyöty toiminnan kehittämisessä. Jopa 92 prosenttia Keuken asiakastyytyväisyystutkimukseen vastanneista kertoi saaneensa apua juuri niihin asioihin, joihin apua hakikin. 83 prosenttia vastanneista koki, että yritysneuvonnasta oli konkreettista hyötyä liiketoiminnan kehittämiseen. 86 prosenttia sai neuvonnasta vahvistusta omille suunnitelmille ja 75 prosenttia ryhtyi heti toimenpiteisiin neuvonnan tuloksena. Kaikki luvut ovat parantuneet edellisestä vuodesta, tyytyväisyys Keukeen kasvaa vuosi vuodelta.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin viidennen kerran samassa muodossa, mikä antaa hyvän perspektiivin tulosten tarkkailuun. Kyselyn perusteella selviää muun muassa, että Keuken tunnettuus on reilusti tuplaantunut vuodesta 2013 vuoteen 2016. Nyt melkein puolet kyselyyn vastanneille Keuke oli tuttu toimija entuudestaan, kun vuonna 2013 vastaava luku oli 18 prosenttia.
Uusin tutkimus toteutettiin syyskuussa 2016 sähköisenä Internet-kyselynä, ja se lähetettiin kaikille elokuun 2015 ja heinäkuun 2016 välisenä aikana Keukessa asioineille yritysasiakkaille.
KUMPPANEISTA HAKU PÄÄLLÄ
Eniten apua Keukelta haettiin viime vuonna markkinointiin ja liiketoiminnan yleiseen arviointiin sekä strategisiin kysymyksiin. Talous- ja rahoitusneuvonta oli kolmantena, myynti ja asiakashankinta neljäntenä. Myös henkilöstöasiat kiinnostivat aikaisempaa enemmän.
– Apua haetaan vuodesta toiseen melko samoihin asioihin, mitään uusia trendejä niistä ei ole nostettavissa. Myynti ja markkinointi ovat perinteisesti aina kärjessä. Tärkeintä näissä tuloksissa on se, että osaamme vastata asiakkaiden kysyntään ja painottaa oikeita asioita, toteaa Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
– Esimerkiksi verkostoituminen ja kumppaneiden löytäminen on kolmannekselle asiakkaistamme tärkeä asia ja siihen olemme nyt panostamassa järjestämällä marraskuussa yritystreffit sekä aloittamalla yrittäjänaisille suunnitellun kasvuvalmennusohjelman, jossa verkostoituminen on yksi toimintamalli.
Keuken asiantuntijat saivat asiakkailta arvosanaksi asiantuntijuudesta 8,9 (asteikolla 4–10). Ripeydestä tuli arvosanaksi 9,1 ja palveluhalukkuudesta 9,4. Lähes kaikki, 95 prosenttia vastanneista on valmis suosittelemaan Keuken palveluja toisille yrittäjille.
Lisätietoja: Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213. www.keuke.fi, #keuke
24.04.2024
klo 17:00
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi