20.04.2018
Tiedote 20.4.2018
Keuke semifinaalissa kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa
TUNTEMATTOMUUDESTA MERKITTÄVÄKSI TEKIJÄKSI JA HALUTUKSI KUMPPANIKSI
Markkinoinnin merkitys korostuu yhä enemmän myös kuntien kehittämisessä. Seitsemän kunnan omistama Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy (Keuke) on mukana kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinaalissa omalla työllään, joka on kuuden vuoden johdonmukaisen markkinoinnin tulos. Kilpailutyön nimi on Onnistuvan yrityksen asialla.
Kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruudesta kilpailee tänä vuonna 35 työtä, joista tuomaristo on valinnut 10 semifinaaliin. Kilpailu järjestetään nyt 13. kerran. Palkinnot jaetaan kuntamarkkinoinnin Piiri-yhteistyöverkoston tapahtumassa Seinäjoella 16. toukokuuta.
Keuke onnistunut nousemaan lähes totaalisesta tuntemattomuudesta toimialueensa merkittäväksi tekijäksi kuudessa vuodessa. Se on onnistunut tarkkaan kohdennetulla, johdonmukaisella ja säännöllisellä markkinointiviestinnällä.
– Olemme kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlistalla varmasti juuri sen vuoksi, että meillä on selkeät ja mahtavat tulokset onnistuneesta markkinoinnista, sanoo Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
– Me olemme onnistuneet ottamaan ja vakiinnuttamaan asemamme merkittävimpänä toimijana Keski-Uudenmaan yrityspalvelukentässä ja samalla olemme luoneet uudenlaista raikasta kuvaa kehittämisyhtiöistä.
ASIAKKAIDEN TARINAT KIINNOSTAVAT
Keukessa alettiin panostaa suunnitelmallisesti markkinointiin vuonna 2012. Toimialueen yrittäjille, kuntien päättäjille ja sidosryhmille toteutettu kysely paljasti, että elinkeinoyhtiö ja sen palvelut olivat tuntemattomia.
– Asetimme markkinointiviestinnälle tavoitteeksi tunnettuuden lisäämisen, positiivisen yrityskuvan luomisen, palvelujen kysynnän lisäämisen ja oikeiden asiakkaiden tavoittamisen, yrittäjyyteen kannustamisen sekä seutukunnan elinvoimaisuuden lisäämisen, kertoo Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.
Markkinointiviestinnän tuloksia on mitattu toiminnan volyymilla ja vuosittain tehdyllä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Keuken näkyvyys ja tunnettuus ovat näillä mittareilla mitattuna lisääntyneet huimasti vuosien 2011 ja 2017 välillä.
– Tunnettuus asiakkaiden eli yrittäjien ja yritysten keskuudessa on noussut kuudessa vuodessa 62 prosenttia. Näiden vuosien aikana on saatu kaikkiaan 4634 uutta asiakasta, Pekkarinen hehkuttaa.
Keuken markkinoinnissa nostetaan esille erityisesti asiakkaat ja heidän tarinansa. Asiakastarinat tekevät palveluista elävämpiä – on helpompi pyytää apua asiaan, joka on ymmärrettävä. Toisaalta tarinoilla kannustetaan toisia yrittäjiä kehittämään yrityksiään – ne toimivat inspiraationa ja esimerkkinä. Kolmanneksi tarinoiden avulla välitetään päättäjille ja seutukunnalle viestiä tuloksellisesta toiminnasta, sillä kehittyvä ja kasvava yritys on koko seutukunnan ilo.
Lisätietoja: toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213
Lisätietoa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailusta
https://www.kuntaliitto.fi/tiedotteet/2018/markkinoinnin-rooli-korostuu-kuntien-kehittamisessa-kuntamarkkinoinnin-suomen
Keuken asiakastarinoita voit lukea ja katsoa
www.keuke.fi
www.keuke.fi/keuke/asiakaslehti-keukepostia
facebook.com/kehittamiskeskus
youtube >> keuke
14.05.2024
klo 17:00
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi