Sisältöön »
 

Uutiset

30.03.2020

Yli 300 yritystä hakenut neuvontaa koronatilanteeseen - KEUKESTA NEUVOJA JA APUA KRIISIN YLI

Tiedote 30.3.2020


Yli 300 yritystä hakenut neuvontaa koronatilanteeseen

KEUKESTA NEUVOJA JA APUA KRIISIN YLI 

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy (Keuke) perusti kaksi viikkoa sitten erityisen kriisipuhelinnumeron ja vapautti verkossa varattavia nopeita neuvonta-aikoja koronavirusepidemian seurauksista kärsiville yrityksille. Kahdessa viikossa yli 300 keskiuusimaalaista yritystä on hakenut apua kriisistä selviytymiseksi. Apua on tarvittu erityisesti talous- ja henkilöstökysymyksiin. 

– Noin 45 prosenttia yrityksistä on hakenut meiltä neuvoa rahoitukseen liittyen ja 40 prosenttia talousasioihin. Henkilöstöasioissa olemme neuvoneet 20 prosenttia kaikista kriisiapua hakeneista, kertoo Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.

Keukessa varaudutaan nyt avustamaan yrittäjiä ELY-keskuksen kehittämisavustushakemusten tekemisessä Business Finlandin myöntämien avustusten lisäksi. ELY-keskuksen 1–5 henkeä työllistäville yrityksille tarkoitettu tuki aukeaa hakuun tiistaina 31. maaliskuuta. 

– Yksinyrittäjien tuet ovat vielä valmistella Työ- ja elinkeinoministeriössä. Yksinyrittäjien kriisitilanteen tuki haetaan kunnilta. 

– Olemme nyt panostaneet entistä enemmän viestintään ja tiedotamme kaikista tukimahdollisuuksista ja niiden aikatauluista toimialueemme yrittäjille sitä mukaa kun haut aukenevat. 

 

MITEN KEUKE AUTTAA? 

Keuke on avannut erityisen päivystävän kriisinumeron, johon voi soittaa joka arkipäivä 9-16 välisenä aikana. Yrittäjä voi soittaa myös tutulle yrityskehittäjälleen tai varata ajan verkkokalenterista. Neuvontaa tehdään puhelimessa ja verkkoneuvotteluna. 

– Me autamme yrittäjiä muodostamaan kokonaiskuvan yrityksen tilanteesta ja listaamaan tarvittavia toimia, kuten maksuaikajärjestelyjä. Lisäksi arvioimme tilanteen henkilöstön suhteen sekä talouteen ja rahoitukseen liittyen. Eli riittävätkö rahat ja tarvitaanko lisärahoitusta. Ja sitten tietenkin autamme löytämään ja hakemaan oikeat eritystuet, Elina Pekkarinen kertoo. 

– Meidän viestimme yrittäjille on, että älkää jääkö yksin näiden kysymysten kanssa. Asiat selkiintyvät, kun ne käy läpi yhdessä asiantuntijan kanssa. Hyvän suunnitelman kanssa on luottavaisempi mieli selvitä kriisin yli. 

Keuken kriisineuvontasivu ja sähköinen ajanvaraus: www.keuke.fi/kriisineuvonta

Keuken kriisineuvontapuhelin palvelee arkisin 9–16 numerossa 050 523 8897


Lisätietoja: Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213. www.keuke.fi. Löydät meidät myös Facebookista, Instagramista ja LinkedInistä.

 
 

Muista seuraava tapahtumamme!

14.05.2024
klo 17:00

KUTSU: Keuken tekoälyilta: Järkipuhetta ja keinoja hyötyä tekoälystä

 

 
 

Ota yhteyttä

Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.

 

Sijaintikartta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava

Näytä kartalla »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 

Online-ajanvaraus

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 
Tuotteita korissa: 0  / Varaa aika »  / Tyhjennä kori