16.10.2014
Keuken palvelut tunnettuja ja arvostettuja YRITTÄJÄT KAIPAAVAT APUA NYT MYYNTIIN JA ASIAKKUUKSIEN HANKINTAAN
Yrittäjiä kiinnostaa myynnin ja markkinoinnin tehostaminen sekä asiakkuuksien hankinta. Tämä käy ilmi Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n (Keuke) tuoreesta asiakastyytyväisyyskyselystä. Lähes puolet Keuken asiakkaista haki neuvoja kuluneen vuoden aikana juuri markkinointiin sekä myyntiin ja asiakashankintaan. Myös verkostoituminen ja kumppaneiden löytyminen kiinnosti 33 prosenttia asiakkaista. – Se on positiivinen signaali. Sen sijaan, että talous- ja rahoitusneuvonta nousisi merkittävästi esille luvuista, yrittäjät näkevät, että vaikeina aikoina täytyy miettiä uusia tapoja tehdä myyntiä ja hankkia asiakkaita, toteaa Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n toimitusjohtaja Elina Pekkarinen. Keukesta haettiin neuvontaa myös liiketoiminnan arviointiin ja strategian tekemiseen (45 %), talous- ja rahoitusneuvontaan (32 %) ja omistajanvaihdoksiin ja yrityskauppoihin (30 %).
– Omistajanvaihdokset on nostettu meillä tämän vuoden kärkiteemaksi niiden ajankohtaisuuden vuoksi. Eläköitymisbuumi koskettaa myös yrittäjiä ja yrityksille pitäisi löytää jatkajat. On tutkittu, että kansantaloudelle on huomattavasti tehokkaampaa jatkaa vanhoja yrityksiä uusien perustamisen sijaan, Pekkarinen sanoo.
NEUVONNASTA KONKREETTINEN HYÖTY
Yrittäjät kokevat Keukesta saamansa neuvonnan erittäin hyödylliseksi. Jopa 84 prosenttia kyselyyn vastanneista koki neuvonnan hyödylliseksi yritystoiminnan yleisen kehittämisen kannalta ja 80 prosenttia kertoi neuvonnan vahvistaneen omia suunnitelmia. Yli puolet vastanneista kertoi saaneensa enemmän neuvontaa, kuin osasi odottaa. Neuvonnan hyöty näkyy myös konkreettisissa tuloksissa, 72 prosenttia ryhtyi heti toimenpiteisiin neuvonnan tuloksena ja 45 prosenttia uskoi hankkeensa toteutuneen nopeammin neuvonnan avulla. Lähes 70 prosenttia yrittäjistä uskoi, että Keuken neuvonnasta oli konkreettista hyötyä liiketoiminnan kehittämisessä.
Keuken yritysneuvojat saavat asiakkailta loistavat arvosanat. Kouluasteikoilla 4–10 neuvojien asiantuntevuus arvioitiin keskiarvolla 8,6. Ripeydestä keskiarvoksi tuli 8,8 ja palveluhalukkuudesta 9,1. Jopa 93 prosenttia asiakkaista olisi valmis suosittelemaan Keuken palveluja toisille yrityksille.
– Erittäin hyvä tulos tutkimuksessa tuli myös Keuken tunnettuuden osalta. Noin 40 prosenttia asiakkaista kertoi tuntevansa Keuken entuudestaan. Tässä olemme parantaneet tulosta lähes puolella viimevuotiseen verrattuna, sanoo Elina Pekkarinen.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksena ja se lähetettiin Keukessa talvi-kevätkaudella 2013–2014 asioineille asiakkaille. Kyselyyn vastasi 108 asiakasta ja kyselyn vastausprosentti oli 20.
Lisätietoja: toimitusjohtaja Elina Pekkarinen, puhelin 050 549 2213, elina.pekkarinen @keuke.fi. www.keuke.fi.
14.05.2024
klo 17:00
Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava
050 341 3210
keuke@keuke.fi