Innehåll »
 

Nyheter

19.11.2024

Tillväxtvilliga företag är mest nöjda med Keukes tjänster VAR FEMTE KUND KOMMER TILL KEUKE PÅ REKOMMENDATION AV EN FÖRETAGARKOLLEGA

Var femte kund uppsöker tjänsterna hos Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab (Keuke) på rekommendation av en annan företagare eller en vän. Siffran har stigit rejält från året innan, då 11 procent av kunderna uppgav sig ha kommit på rekommendation av en kollega. Detta framgår av Keukes enkät om kundnöjdhet. 

Kunderna söker sig till Keukes tjänster många olika vägar: via digitala kanaler, på rekommenderas av kommunen eller vägledda av en myndighet eller en bank. Nästan hälften (45 %) av kunderna kände redan till Keuke. 

– I fjol var andelen gamla kunder i enkäten klart större, 57 procent. Under det gångna året har allt fler företagare och företag hittat Keukes tjänster och för oss har antalet helt nya kunder ökat, konstaterar Keukes verkställande direktör Elina Pekkarinen.

– En rekommendation åt en företagarkollega är det mest värdefulla beviset på nöjdhet. Det betyder att de som rekommenderar oss har fått så god betjäning att de aktivt har berättat om det för andra. 

I enkäten uppgav 95 procent av respondenterna att de är beredda att rekommendera Keuke åt andra företag. 

Har man iver att växa uppskattar man också den hjälp man får på vägen 

De flesta sökte sig till Keuke för att få råd i marknadsföring (40 %) samt försäljning och kundförvärv (29 %). I täten låg också kompetensutveckling (25 %) och ekonomifrågor (25 %). 

– Den digitala handeln skapar allt fler möjligheter för företagen, men samtidigt skärps konkurrensen. Företaget ska inte bara kunna urskilja sig på marknaden, utan också sätta sig in allt bättre i att känna kunden, det vill säga sin målgrupp, berättar Elina Pekkarinen. 

Nöjdast bland Keukes kunder var de företag som har en klar vilja och strävan att får sitt företag att växa. 

– Tillväxtföretagen vet i vilka frågor de behöver råd och sparring. De har också realistiska förväntningar på rådgivningstjänsterna och förstår betydelsen av sina egna insatser. 

Enligt enkäten om kundnöjdhet uppgav 75 procent av dem som svarade att de hade fått mer hjälp än väntat. Av respondenterna sade 91 procent att de hade fått hjälp med just de saker som de sökte hjälp för. 

Keukes enkät om kundnöjdhet genomfördes som en webbenkät och den besvarades av 170 företagsrepresentanter som under det gångna året hade använt Keukes tjänster.  

Ta del av enkätresultaten här: https://www.keuke.fi/client/keuke/userfiles/keuken-asiakastyytyvaisyyskysely-2024.pdf

Keuke är ett lokalt kommunalägt utvecklingsbolag som hjälper företag i Mellersta Nyland att utvecklas och växa i områdena Träskända, Högfors, Kervo, Nurmijärvi, Borgnäs, Sibbo och Tusby. Vi ger professionell rådgivning i alla frågor som gäller företagsverksamhet, till exempel aktivering av försäljning och marknadsföring, vi hjälper med ekonomiska och finansiella frågor, att planera investeringar, hitta samarbetspartners samt med internationalisering och ägarbyten.

Mer information: Keukes verkställande direktör Elina Pekkarinen, telefon 050 549 2213. www.keuke.fi. Du hittar oss också på Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn.

 
 
 

KONTAKTA OSS

Tveka inte att kontakta oss och boka en gratis träff eller skicka ett meddelande till oss via kontaktformuläret nedan.

 






 
 

Jätä tämä tyhjäksi


 
 

Gå med i e-postlistan »

 

karta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy

Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab
Puuvalonaukio 2D, 2. krs / 2. vån, 04200 Kerava / Kervo

Visa på kartan »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 
loading...
Produkter i korgen: 0  / Boka tid »  / Töm korgen