18.11.2021
Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab (Keuke) har en kundnöjdhet av toppklass. Rekommendationsprocenten är 98 och 90 procent av kunderna säger att de fått konkret nytta av tjänsterna.
Enligt vår enkät verkar de största coronabekymren vara övervunna i företagen; bara 12 procent av kunderna sade att de sökt hjälp för att klara coronan. För ett år sedan var det talet 23.
– Det här är en mycket god nyhet. Företagen jobbar nu för fullt för framtiden, bedömer sin affärsverksamhet och gör upp strategier och planer, konstaterar Keukes verkställande direktör Elina Pekkarinen.
Femtio procent av kunderna berättade att de bett Keuke om hjälp just med bedömning av affärsverksamheten och uppgörande av en strategi. Marknadsföring, försäljning och kundanskaffning samt ekonomisk rådgivning och finansieringsrådgivning hör till de ständiga favoriterna bland Keukes tjänster. I år har också deras siffror gått upp märkbart.
– Försäljning och marknadsföring görs allt mer på nätet. Kunderna vill ha bättre kompetens och verktyg för digital marknadsföring. Därför har också vi satsat på det genom att erbjuda olika digimarknadsföringskliniker, berättar Pekkarinen.
Keuke mäter kundnöjdheten årligen med en elektronisk enkät som skickas till alla företag och företagare som använt Keukes tjänster under året.
Kunderna gav Keukes sakkunniga lysande vitsord för deras arbete. Sakkunnigheten fick skolvitsordet 9,2, tjänstens snabbhet 9,4 och serviceandan 9,5.
Keuke är en lokal aktör som många företag redan känner och vars tjänster man litar på och återvänder till. Enligt enkäten var Keuke en bekant aktör från förut för nästan hälften av kunderna.
– Jag är enormt glad att Keuke med sitt långsiktiga arbete kunnat vinna kundernas förtroende. Förtroendet var särskilt viktigt under coronatiden och är det också nu när blickarna riktas mot planering av något nytt. Också det vill man göra tillsammans med vårt kunniga team, säger Elina Pekkarinen.
Kundnöjdhetsundersökningens resultat finns på Keukes webbplats på adressen:
https://www.keuke.fi/client/keuke/userfiles/keukes-kundnojdhet-2021.pdf
Utvecklingscentret för Mellersta Nyland (Keuke) är ett lokalt utvecklingsbolag som hjälper företag i Mellersta Nyland att utvecklas och växa i områdena Träskända, Högfors, Kervo, Nurmijärvi, Borgnäs, Sibbo och Tusby. Vi ger professionell rådgivning i alla frågor som gäller företagsverksamhet, till exempel aktivering av försäljning och marknadsföring, ekonomiska och finansiella frågor, investeringsplanering, samarbetspartner, internationalisering och ägarbyten.
Ytterligare information: Keukes verkställande direktör Elina Pekkarinen, telefon 050 549 2213. www.keuke.fi. Du hittar oss också på Facebook, Instagram och LinkedIn.
Tveka inte att kontakta oss och boka en gratis träff eller skicka ett meddelande till oss via kontaktformuläret nedan.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab
Puuvalonaukio 2D, 2. krs / 2. vån, 04200 Kerava / Kervo
050 341 3210
keuke@keuke.fi