Innehåll »
 

Marknadsföring

Marknadsföringens uppgift är att åstadkomma försäljningsresultat och förbättra företagets lönsamhet. Varje företag måste marknadsföra sina produkter och tjänster. Inom marknadsföring, liksom även inom försäljning, är planering vägen till ett lyckat slutresultat.

Ett gott och målinriktat sätt att inleda planering av marknadsföring är att reflektera över följande frågor:

  • Hurdan är vår målkund? Vad är gemensamt för människorna i målgruppen? Finns det något särskilt inom deras digitala beteende som bör uppmärksammas? Definiera köparpersonerna!
  • Varför köper kunden av oss? Vilken är den fördel/nytta som mottagaren kan identifiera i vårt budskap? Lyft tydligt fram värdelöftet!
  • Vad vill vi uppnå? Definiera tydliga mål för varje åtgärd inom marknadsföringen!

Digitaliseringen har revolutionerat även marknadsföringen, varvid synlighet i digitala kanaler blivit livsavgörande för företaget. Men hur ska man hitta de mest lämpliga kanalerna för det egna företaget? Och i vilka kanaler finns de egna kunderna? I synnerhet inom digitala kanaler måste man se till att hållas i kundernas minne genom kontinuerlig kommunikation och växelverkan.

Vi hjälper dig att planera målinriktad marknadsföring. Vi söker tillsammans fram svaren till de ovanstående frågorna och gör på basis av dem upp en marknadsföringsplan som stöder försäljningen i ditt företag.

 
 
 

KONTAKTA OSS

Tveka inte att kontakta oss och boka en gratis träff eller skicka ett meddelande till oss via kontaktformuläret nedan.

 






 
 

Jätä tämä tyhjäksi


 
 

Gå med i e-postlistan »

 

karta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy

Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab
Puuvalonaukio 2D, 2. krs / 2. vån, 04200 Kerava / Kervo

Visa på kartan »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy