Arbetsförhållanden och löner, löneutbetalning, arbetstid, arbetsplan, fördelning av arbetstiden, utvecklingsdiskussioner, frånvaro, försäkringar, semester, inlärning av nyanställda, personalkort, uppsägningar, avgångar, arbetsintyg.... Som arbetsgivare får en företagare inte bara flera par händer utan också nya utmaningar. Som arbetsgivare har du skyldigheter som föreskrivs i lagen gentemot dina anställda och myndigheterna. När du agerar på ett ansvarsfullt sätt, tar du samtidigt hand om företagets rykte och ökar intresset hos arbetssökande.
Att skapa en bra arbetsplats börjar med en balanserad, rättvis och schyst behandling. Att främja en fungerande arbetsgemenskap är allas skyldighet. En bra personalpolitik avspeglas bl.a. i kundnöjdheten och i antalet sjukfrånvarofall. Arbetsglädjen och hur personalen behandlas har en direkt inverkan på företagets produktivitet.
Vi vägleder ditt företag i rekryteringen av arbetstagare, hanteringen av arbetsgivarens skyldigheter, personalens välbefinnande och kompetensutveckling.
Behöver du fler anställda? Kan din arbetsplats erbjuda en plats för en läroavtals- eller en arbetsprövningsarbetare? Hur mycket extra försäljning behöver du för att en anställning ska löna sig? Att anställa en ny medarbetare är alltid en stor fråga. När du tänker på olika alternativ och kostnader för en anställning eller vilka ytterligare stöd det kan finnas för rekrytering, ta kontakt med oss. Vi berättar gärna mer och hjälper dig att reda ut det mest lämpliga anställningsalternativet i samarbete med arbetsförmedlingen och läroanstalterna i regionen.
anställa en ny medarbetare
utbilda nuvarande anställda
köp av know-how från en underleverantör utanför företaget
hyra personal
läroavtal
arbetspraktik
På våra webbsidor hittar du den elektroniska YRITYSTULKKI -tjänsten. Den innehåller till ex. blanketter på anställningsförhållande och du får fritt använda dem.
Vet du hur du kan hålla dit eget och din personals kunnande aktuellt? Har man gjort en kartläggning om kunnandet eller en utbildningsplan för ditt företag? Hur borde man sätta i gång?
Utveckling av kunnandet är en investering på företagets konkurrenskraft: både företagaren och de anställda behöver uppdatera sitt kunnande för att tiil ex. behålla motivationen.
Det finns flera alternativ för utveckling av kunnandet. Varje arbetsplats är annorlunda och det är inte alltid möjligt att delta i långvariga utbildningar. Men det är möjligt att utveckla kunnandet på varje arbetsplats. Vi hos Keuke kan hjälpa dig att planera en passande utvecklingsprocess av till ex. de följande möjligheterna:
Vi söker de rätta partners för dig från vårt nätverk och hjälper dig med finansiering av utbildningen!
Tveka inte att kontakta oss och boka en gratis träff eller skicka ett meddelande till oss via kontaktformuläret nedan.
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Utvecklingscentret för Mellersta Nyland Ab
Puuvalonaukio 2D, 2. krs / 2. vån, 04200 Kerava / Kervo
050 341 3210
keuke@keuke.fi
Keuke, Development Centre Ltd. Helsinki Region North, aims to create growth for the region thorough counselling and supporting local businesses. Our services include for example:
Our clients, local SME′s, have insofar been exceedingly satisfied with our services, and we strive to keep it that way.
Keuke is owned by seven municipalities in Central Uusimaa: Kerava, Järvenpää, Tuusula, Nurmijärvi, Pornainen, Sipoo and Karkkila and our services are free of charge for our clients.
Helsinki Region North, Central Uusimaa, has an excellent logistic position at the border of the best markets. It is part of the Helsinki metropolitan area and is the gateway to Finnish, European and Eastern markets, such as Russia and the Baltic countries.
Our Contact details:
Address: Puuvalonaukio 2D, 2rd floor
Kerava
Tel: +35850 341 3210
Keuke, Utvecklingscentret för Mellersta Nyland, är ett företagsrådgivningsbolag som ägs av sju kommuner i Mellersta Nyland. Vi sträver efter att skapa tillväxt på området genom att stöta och rådda små och medelstora företag i till ex. följande frågor:
Utöver dessa tjänster, organiserar vi också flera större evenemang och utbildningar om året med varierande tema inom affärslivet.
Keukes rådgivningstjänster är kostnadsfria och betjänar företag som är verksamma i våra ägarkommuner: Borgnäs, Högfors, Kervo, Nurmijärvi, Sibbo, Träskända och Tusby.
Våra kunder har såtillvida varit väldigt nöjda med våra tjänster och vi kämpar för att det kommer att vara så också i framtiden.
Ytterligare information:
Elina Duréault, företagsrådgivare
gsm 050 3668 588
Elina Pekkarinen, verkställande direktör
gsm 050 549 2213
E-post: förnamn.efternamn(at)keuke.fi
SIBBO
Sibbo är en snabbt växande tvåspråkig kommun som ligger på ca 25 km:s avstånd från Helsingfors och Borgå och är en del av huvudstadsregionens ekonomi- och pendlingsregion. Sibbos läge invid Lahtis och Borgå motorvägar är logistiskt sett utmärkt. Man når Helsingfors-Vanda flygplats samt Nordsjö hamn under en halv timme.
Sibbo kommun säljer företagstomter på Lönnbacka företagspark och Bastukärr logistikområde.
Bastukärr arbetsplatsområde omfattar ett område på ca 230 hektar invid Kervovägen. Området lämpar sig väl för logistikfunktioner som kräver stort utrymme. Även serviceföretag kan etablera sig på området.
Lönnbacka företagsparkets arbetsplatsområden är beläget invid Mårtensbyvägen mellan Nickby och Tallmo. Det finns lediga företagstomter på området.
Lediga företagstomter och lokaliteter:
http://www.sipoo.fi/se/service/bygga_och_bo/tomter_till_salu
http://www.sipoo.fi/se/kartor